Gigtskolen tilbyder hensyntagende træning

Små hold med fokus på velvære
Vi tilbyder motion og bevægelse for dig med smerter, spændinger eller fysiske skavanker. Vores undervisning foregår på små hold med særligt tilrettelagt undervisning henvendt til deltagere plaget af fx gigt, osteoporose, fibromyalgi, ondt i ryggen eller smerter rundt omkring på kroppen.

På vores hold er der plads og mulighed for individuel vejledning til hver enkelt deltager.

Undervisere
Vores undervisere er typisk fysioterapeuter, psykomotoriske terapeuter samt uddannede yoga- og pilates instruktører.

Kurser
Vi tilbyder kurser i varmtvandsbassin, yoga, pilates, Gotved, Reformer, Alexanderteknik, styrketræning, afspænding m.m.
Årligt udbyder vi ca. 1500 hold i Hovedstadsområdet og Nordsjælland.

Foredrag- og debatarrangementer
Vi tilbyder mange lærerige og inspirerende arrangementer med aktuelle foredragsholdere, om emner fra sundhed, kost og motion til psykologi og livsstil.

Gigtskolen er tilknyttet DOF, Dansk Oplysnings Forbund.